Bloggen

5x Mijn favoriete vakantiebestemmingen

Het is eindelijk zomer en langzaamaan krijgt iedereen in Nederland vakantie. Dus het leek me leuk om nu eens een blog te schrijven over een aantal plekken waar ik nog wel eens vakantie zou willen vieren. Nieuwsgierig? Lees dan vooral verder!

1 Italië
Al vanaf dat ik een klein meisje ben wil ik naar Italië. Om verschillende redenen. Als ik ergens op vakantie ben vind ik het leuk om ook een beetje cultuur op te snuiven. Niet dat ik van excursie naar excursie hop. Maar 1 of 2 excursies wil ik altijd wel doen. En daar ligt zoveel geschiedenis en zijn zoveel mooie hotspots (die heb ik natuurlijk in films gezien). Zoals bijvoorbeeld de toren van Pisa en het Colosseum. Ook hebben ze daar super mooie stranden. En natuurlijk last but not least, het eten. Ik ben gek op pizza en pasta’s. En natuurlijk niet te vergeten dat heerlijk Italiaanse ijs. Vooral blijven dromen maar ooit…

italy-2347360_640

2 Australië
Wij kijken altijd naar all you need is love en love is in the air. En ze zijn al meerdere keren naar Australië geweest. En dan zit ik bijna kwijlend voor de tv omdat ik het zo mooi vindt daar. Een oud klasgenootje van mij is jaren geleden ook op rondreis geweest door Australië en die stuurde ook al van die jaloersmakende foto’s. Ooit hoop ik dat allemaal in het echt te kunnen bewonderen.

3 Zuid-Afrika
Ook deze kon niet ontbreken op de lijst. Zuid-Afrika is ook al zo’n mooi land. Voor zover je dat kan beoordelen via de tv en op foto’s. Ik zou heel graag een safari willen doen en de big five gaan bekijken. Dat zijn de Olifant, de Neushoorn,de Leeuw, het Luipaard en De buffel. Natuurlijk zullen er dan nog meer dieren te zien zijn. En wat dacht je van de prachtige natuur daar.

elephant-1860982_640

4 Amerika
En Amerika staat op de 4e plaats. En dan gaat het met name om Florida. Want in Florida zit Seaworld en daar wil ik mijn hele leven al heen nadat ik er beelden van heb gezien op tv. Want ik ben helemaal gek van dolfijnen en Orka’s. En natuurlijk New-York niet te vergeten. Een gave foto maken naast het Vrijheidsbeeld.

5 Oostenrijk
Ik hou eigenlijk helemaal niet van kou maar toch zou ik heel graag een keer op wintersport willen. Al heb ik ook nog nooit op ski’s gestaan. Toch lijkt het me heel leuk. Maar het leukste lijkt me toch wel het apresskiën.

rough-horn-2146181_640

 

 

Wat vinden jullie van deze bestemmingen? En waar zouden jullie zelf graag heen willen?

 

 

 

 

Alle afbeeldingen in dit artikel komen van: Pixabay

Geef een reactie

